Kippen, Kittens en het genot van moderne techniek - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Kippen, Kittens en het genot van moderne techniek - Reisverslag uit Dronten, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Kippen, Kittens en het genot van moderne techniek

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

27 Mei 2012 | Nederland, Dronten

Vrijdag 18 mei t/m vrijdag 25 mei
Voor vertrek van de camping mogen we kijken bij de scharrelkippen op deze boerderij. Ze hebben hier 4500 kuikens van 1 week oud en 4500 kippen van 5 weken oud. Interessant en indrukwekkend zeg; 4500 kuikentjes. De grotere kippen lopen overdag in de kersenboomgaard. Das een mooi gezicht. Er heerst een ziekte bij de kleine kuikentjes waardoor er veel doodgaan. Wij zien ook veel dode kuikens ... denken we.... maar als het voerautomaat aanslaat komen ze spontaan allemaal tot leven :) Vanaf Terschuur rijden we richting de Zuiderzee. Halverwege de middag hebben we afgesproken met Emma , Dorien haar vriendin. Ze komt samen met Thijs en haar ouders. Omdat we geen plek langs de weg kunnen vinden , houden we pauze op een erf. De meiden zijn superblij om elkaar weer te zien. Na een lange gezellige stop nemen we afscheid en gaan weer op pad. De campings staan vol in de buurt van de Nulde een zo belanden we bij Gijs en Margriet op de boerderij net buiten Nulde. Kilometerstand: 20
De volgende dag rijden we door Putten via een prachtig stuk bos met goeie paden langs Ermelo. In dit bos staan gewoon straatnaambordjes. Nooit eerder gezien. We pauzeren op een geweldig plekje midden in het bos. We moeten een klein stukje door Harderwijk. Voor ons vormen zich flinke onweerswolken en zodra we in de buurt van Hierden zijn komen we langs camping de Peperkamp waar we een mooi plekkie krijgen.
Kilometerstand:28
Maandag haalt Karel de kids op om een dagje mee te gaan naar Epe. Ze willen zo graag de jonkies van Nockus zien dat we zo dicht mogelijk richting Epe zijn gereden. Wij rijden vandaag verder richting Elburg. Het is heel warm en het grootste gedeelte van de dag rijden we dicht langs het Veluwemeer. Het water lokt ons maar op de hele route is het onbereikbaar. De bordjes verboden toegang waren zeker in de aanbieding :( T is toch wel raar eigenlijk dat alles van iemand is. Nu ja, dat is niet wat zo raar is maar vooral dat als het van iemand is, dat het dan gelijk Verboden Toegang is.) Ik wil echt NOOIT van mijn leven zo’n bordje op ons erf.....; Wees Welkom !!!!!
Nu we samen zijn maken we plannen voor de komende tijd.... Op naar Ameland ! (Daarna via noord Groningen - Pieterburen en Delfzijl- richting Duitsland en dan zuidelijk naar beneden)
In de buurt van Elburg proberen we een plek te vinden. Eerst worden we verwezen naar een groenstrook tussen de weg en een fietspad bij de benzinepomp “ daar staan wel vaker zigeuners “ Hahaha......
Op de momenten dat we de ipad en de tomtom het meest nodig hebben zijn ze vrijwel altijd leeg of is er geen bereik; ook zo vandaag. In Hoge Enk (net buiten Elburg) vragen we dus nog maar es de weg naar een camping. Quinta is er wel klaar mee ondertussen. We mogen staan bij de boer waar we de weg vragen. De kids komen samen met Karel en Gertrude rond etenstijd weer thuis. Ze brengen eten mee, lekker!! Met Karel en Gertrude maken we de plannen voor Ameland concreet. Op 15 juni gaan we samen met hun overvaren vanaf Holwerd. We hebben dan nog een dag of 20 om daar te komen incl. rust en omweg. Dat moet lukken. De kids hebben heel veel poezenfotos en enthousiaste verhalen.
s Avonds genieten Jacko en ik nogmaals van de moderne techniek als we op zoek zijn naar een hoefsmid. Ipad leeg, geen bereik en beltegoed op. Op het moment dat we wel weer beltegoed hebben is de batterij van de mobiel leeg. Lang leve de moderne techniek........ Uiteindelijk krijgen we verschillende hoefsmeden te pakken en we spreken af met Bart, die de volgende dag al kan.
Kilometerstand: 24
De zomer is aangebroken... De zon schijnt al vroeg. Bart is er rond half 11 en tegen 3 uur klaar. Om een uur of half 4 vertrekken we toch richting de Flevopolder. Daar gaan we op zoek naar een camping - liefst aan het water- waar we Quinta een rustdag geven. T is warm en bij de eerste twee campings aan de Stobbenweg kunnen we niet terecht. Iedereen bereidt zich voor op het Pinksterweekend, dan moet het op en top zijn. Bij de derde camping is een grote parkeerplaats waar we zelf voorstellen om te gaan staan. Dat kan...gelukkig! Wij hadden even niet voorzien dat het pinksterweekend zoveel mensen op de been zou brengen. Het is warm en er blijkt een klein zwembadje met allerlei spuitgevallen te zijn voor de kids. Daar jumpen ze gelijk in... De daar op volgende dagen liggen we er om de haverklap in samen met Tobias onze vriend van de camping.
Vrijdag vertrekken we van de camping (Tobias rijdt mee) omdat de parkeerplaats nodig is ivm de pinksterdrukte. Jacko heeft plek geregeld bij stal Sabee vlak bij de camping. Daar vieren we morgen Dorien haar verjaardag en zondag trekken we weer verder richting Ameland :).........

• 27 Mei 2012 - 12:13

De "in 't Ankertjes":

Hoi Dorien, gefeliciteerd met je verjaardag en heb je je beker weer uitgepakt? groetjes van Suzanja. Gaan jullie naar Ameland? Wat leuk! Groetjes van Rinus, Willem, Esther en Mariët.

• 27 Mei 2012 - 19:31

Falco Paula En Ricar:

HE DORIEN
    vAN hARTE GEFELICITEERD MET JE VERJAARDAG
    lekker genieten van het mooie weer
    ook noffels ligt heerlijk te luieren in
    de zon
    groetjes

• 27 Mei 2012 - 20:10

Opa Theo En OmAnneke:

Hoi Dorien, gefeliciteerd met je verjaardag! We hopen dat we jullie binnenkort kunnen bezoeken. Een goede reis verder nog, groetjes van ons uit Almere

• 27 Mei 2012 - 20:32

Opa Theo En OmAnneke:

• 28 Mei 2012 - 16:55

Yvonne:

Dorien gefeliciteerd met de verjaardag. Wel een beetje te laat, maar ik was dit weekend in de andere provincie en verstoken van de moderne technieken.

groetjes Yvonne

• 28 Mei 2012 - 19:25

Judith:

hallo judith en jaco
    wat leuke verhalen van julie
    ik hoop dat julie nog een goedereis
    hebben en tot gauw
    de groeten van judith

• 29 Mei 2012 - 18:35

Willy:

Lieve Dorien,
    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag. Je had wel super mooi weer zeg. En lekker veel taart gegeten?
    Leuk jullie plannen om naar Ameland te gaan. Wij vertrekken over 8 weken op de fiets naar Ameland. Lisa heeft er heel veel zin in.
    Nog veel plezier.
    groetjes,
    Willy

• 30 Mei 2012 - 07:06

Bianca Mullié:

Hallo Fam.Boomsma.

We hebben elkaar ontmoet op de camping in Dronten afgelopen week.Ik vindt het echt geweldig wat jullie doen dus heb thuis gelijk even jullie site opgezocht om over jullie avonturen te lezen.Lees ik dat jullie op de camping de peperkamp hebben
    gestaan.Deze is van mijn collega anette,haha grappig,zal haar morgen vertellen dat ik jullie ook ontmoet heb.Ik wens jullie een goede reis naar Ameland en héél veel plezier en mooie ervaringen!

Groetjes Bianc@

• 31 Mei 2012 - 12:11

Klopmannetjes:

Hallo allemaal!!!

Wat een leuke dingen maken jullie toch mee. En wat een lieve jonge poesjes. Gaaf lekker naar Ameland wat een avontuur. Hier alles ook prima.
    Nofels geniet er heerlijk van.
    Dorien nog van harte gefeliciteerd en allemaal veel plezier.

• 03 Juni 2012 - 18:30

Anne-clair:

Hallo allemaal!

Even kijken hoe het met jullie gaat.
    Leuk om alles te lezen! Wauw wat een avonturen.

Dorien nog gefeliciteerd en een fijne reis.

Lees snel weer verder!

groetjes aan iedereen (ook van de kroko's)