Ameland deel 3 - Reisverslag uit Hollum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Ameland deel 3 - Reisverslag uit Hollum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Ameland deel 3

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

23 Juni 2012 | Nederland, Hollum

Donderdag zijn we van plan op pad te gaan met de pipowagen. Als we Quinta uit de wei halen zien we dat ze een achterijzer verloren is. Sh... De achterijzers hadden we de laatste keer in Wezep niet laten vervangen omdat ze aardig vast zaten en ongelijkmatig genageld waren. En toch blijft dit ijzer niet zitten. Voordat we weg gingen maakten we weleens een grapje. Als iemand vroeg waar de reis heen ging zeiden we : “ we maken een reis van hoefsmid naar hoefsmid” . Bijna wordt dit nu waarheid. Alsnog moeten we op Ameland op zoek naar een hoefsmid en een hoefstal. Zucht ! Gelukkig hadden we bij aankomst al van Eduard ( de opa Chelsi en Andouella) gehoord dat er een hoefstal op het eiland is. Nu nog achterhalen waar. Na een aantal telefoontjes weten we het. Tussen Buren en Nes staat er een en de eigenaar vindt het goed dat we hem gebruiken. Ook vinden we een smid die Quinta kan beslaan. Maandag gaat het gebeuren dus tot die tijd maar gewoon op het zand lopen met Quinta.
s Middag gaan we naar het strand met Quinta en Rakkertje. Als Jacko en Quinta in de zee rijden komen er verschillende nieuwsgierige zeehonden kijken. Heel dichtbij.
Ze blijven de hele tijd dicht in de buurt en duikelen steeds weer boven. Wat gaaf !
Zodra Jacko weg rijdt verdwijnen ze weer. Ondertussen spelen de meiden met Rakker op het strand. Joran heeft van Sieds een schelpenboekje gekregen waar hij zo vlijtig mee in de zee kijkt dat hij er voorover in duikelt. Brrrr... tijd om weer naar huis te gaan.
s Avonds bekapt Jacko nog een paar pony’s die niet al te enthousiast meewerken.
Vrijdag op pad met de bus naar het Natuurcentrum in Nes. Daar zijn aquaria en een paar skeletten van walvissen. Interessant om de films te zien over het ontstaan van het eiland. s Avonds koken we bij Ingrid, Sieds en Jildou. T wordt een beetje een late maaltijd aangezien we nogal vertraging hadden met de bus. De bussen op Ameland rijden nu 1 keer per uur. Als je er dan 1 mist en de bus komt ook nog ruim een kwartier later ben je maar zo bijna anderhalf uur onderweg om 10 km af te leggen. Maar goed, dat terzijde.
Zaterdag gaan we met de Robbenboot de Zeehond. Het waait hard maar de zon schijnt. De Kapitein heet ons welkom op de wildwatertocht...en dat is het. Het buis water spuit meters hoog en de boot schommelt lekker. Na 3 kwartier varen komen we bij een zandplaat waar zo’n 150 zeehonden liggen. Prachtig!

Zo af en toe denken we na over de vervolg van onze reis. Nu is weer zo’n moment. Jacko belt Henk om eens te informeren wanneer hij eigenlijk weer moet werken. Dat is eind augustus.
Volgende week vrijdag is de overdracht van ons nieuwe huis. We willen een maand de tijd nemen voor het verhuizen, klussen en vooral het wennen en in het gareel komen van de kids.
Gezien de hoeven van Quinta willen we haar na maandag niet meer opnieuw beslaan onderweg. Dit is natuurlijk bepalend voor de afstand die we nog af kunnen/willen leggen. Dat zal zo’n 400 km zijn. Als we eind volgende week weer aan de wal zijn, gaan we eerst richting Pieterburen. Daarna zakken we af naar beneden omdat we graag naar Uffelte willen. Daar heeft jacko als klein jongetje leren paardrijden. Daarna kijken we weer verder. Wat in het krantenstukje staat klopt dus; we willen eind juli thuis zijn......

• 24 Juni 2012 - 08:22

Anna En Wilma:

Wat leven jullie mooi in ons prachtige wijdse Nederland, en....wat een "vrijheid" lieverds.
    Met warmte en groet uit een wat regenachtig Apeldoorn waar dit weekend heel veel oude auto's te zien zijn voor mensen die daar hun zinnen op hebben gezet.
    Heb het fijn, Anna

• 24 Juni 2012 - 17:10

Wim:

Via www.camperforum.nl hier terecht gekomen . Ben erg gefacineerd dor jullie reis . Heb dan ook het hele reis verslag door gelezen .
    Hoop dat jullie nog meer van dit soort reizen zullen kunnen maken .

Vr Gr Wim

• 27 Juni 2012 - 12:49

Tante Jet:

wat een leuke reisverslagen/foto's en fantastische filmpjes,
    geniet van leven, maar dat doen jullie wel. die Quinta is echte bikkel.
    warme groet

• 29 Juni 2012 - 20:15

Sandy Road Ranch -Ee:

Wat een verassing vandaag en wat gezellig dat jullie er zijn
    Gefeliciteerd met jullie aankoop
    Morgen met zijn alleen een bakkie doen

Jan Gerda Jannie Inez