Appelscha tot Den Nul :) - Reisverslag uit Den Nul, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Appelscha tot Den Nul :) - Reisverslag uit Den Nul, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Appelscha tot Den Nul :)

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

12 Juli 2012 | Nederland, Den Nul

De afgelopen dagen is er iets aparts gebeurt. Sinds maart trekken we rond en worden gezien als een rond reizend gezin. Blijkbaar is de zomervakantie begonnen en zijn we nu toeristen. Dat is een enorm verschil ! Het is drukker op de wegen en het vinden van een plek is lastiger. Op campings betalen we maar zo 30 euro per nacht (dat voelt als veel geld als je nog " wat dingen " aan je nieuwe plekke wil doen ) en hebben als we er staan geen rust... Sinds 29 juni is ons nieuwe huisje steeds vaker onderwerp van gesprek. Het lokt !!! We overleggen met de kids en samen komen we tot de conclusie dat we " naar huis " willen. Het voelt best raar om dan al voor de schoolvakantie terug te zijn maar we reizen waar de weg ons leidt en dat is nu eenmaal naar huis :)
Na ruim 1400 kilometer, 60 adressen en bijzonder veel fantastische ontmoetingen en belevenissen gaan we naar huis.
Via Oudediever gaan we naar Uffelte /Holtingerzand.
In Holtingerzand zijn we te gast bij Wietze en Anna van de kampeerboerderij waar Jacko voor het eerst paard reed. Jacko was 13 & 14 jaar oud toen hij hier op paardrijkamp ging. Een onvergetelijk tijd beleefde hij daar. Hier is het eigenlijk allemaal begonnen :)
Leuk om hier nu te gast te zijn. Er komen allemaal vergeten verhalen naar boven drijven. T is lekker weer , zelfs beetje warm. Terwijl Jacko boodschappen doet gaan de kids en ik op zoek naar de hunebedden die hier dichtbij zijn. Nou , wij vinden het helemaal niet dichtbij en na veel gepuf en gehijg vinden we ze gelukkig toch. Als we terug lopen , al zwetend en kreunend, worden we van achter verrast door een optocht van wel 150 oude trekkers. Wauw, dat is wel heel speciaal voor onze kleine boer Joran !
S Avonds krijgen we bezoek van Hendrik Kuipers ( belsensmid en oprichter van st. Werkend trekpaard ) en zijn vriendin. We praten honderduit over trekpaarden en binnen no time ontdekken we dat we dezelfde mensen kennen. Zij gaan van de zomer op pad samen met Marco en Janet uit Dongen. Wat is de wereld klein !
We waren van plan korte ritten te maken om wat af te bouwen , en er zo een dag of 10 over te doen thuis te komen, maar het weer hielp niet mee. Regen, regen en nog meer regen. Zo werden de ritten toch lang en schieten we ineens enorm op.
In Balkbrug worden we uitgenodigd bij Frederique, Bob, Fynet en Wessel. Daar staan we een nachtje in de wei en de volgende dag mogen Fynet en Wessel een dag met ons mee. Dat is super gezellig en ook bijzonder van Frederique en Bob dat ze ons hun kids toevertrouwen want ze kennen ons eigenlijk helemaal niet. De kids hebben een top dag met elkaar en s avonds in Dalfsen worden Fynet en Wessel weer opgehaald.
In Dalfsen zijn we bij Adri, Carolina en Max , die we zeker 11 jaar niet gezien hebben maar het is gezellig als vanouds.
Al onderweg naar Den Nul ontmoeten we bekenden uit het dorp Olst en als we ons dorpje binnen rijden ontmoeten we onze buren van een paar huizen verderop. We worden warm welkom geheten. Nadat we de wagen op de oprit hebben geparkeerd worden we bij Cees en Sientje uitgenodigd voor koffie met gebak. T is raar om hier te zijn. Het laatste stuk ging heel snel.
Wij moeten even wennen aan het idee maar de kids gaan uit hun dak. Na anderhalf jaar hebben ze weer een vaste woonplek en daar worden ze heel blij van.
De komende weken hebben we nog veel te doen hier. En daar hebben we nu de tijd voor..........

Uiteindelijke kilometerstand : 1400 kilometer in 4 maanden.
We hebben een jaar in de pipowagen gewoond en daarvan zijn we ruim 5 maanden onderweg geweest dankzij onze fantastisch Quinta.

• 12 Juli 2012 - 21:17

Ann@ Kootstra:

Goed te lezen dat jullie weer thuis zijn.
    Jacko, dat bij ons op het Holtingerzand in Uffelte jou paardenliefde is ontstaan geweldig !!!!!
    tot ziens , Wietze en Ann@.

• 12 Juli 2012 - 21:20

Gomme:

toch mooi dat jullie dit hebben kunnen doen, dat pakken ze jullie niet meer af. Veel geluk in jullie nieuwe huis, een mooie plek. Kom vast een keer op de thee.

groetjes Gomme

• 13 Juli 2012 - 08:56

Gerda SandyRoadRanch:

Welkom thuis!
    Ik hoop dat jullie vaste huis een thuis zal geven.
    Heel veel geluk en plezier voor mens en dier gewenst
    groetjes uit Ee Friesland

• 13 Juli 2012 - 09:28

Oma Anneke:

HartelIjk welkom thuis! Fijn dat jullie zo'n prachtige ervaring hebben opgedaan. Tot ziens in den nul.

• 13 Juli 2012 - 10:27

Jolanda Barmentloo:

Hoi daar,

Dus toch eerder "thuis". Het thuis waar jullie nu jullie eigen thuis van zullen maken. Ik heb genoten van alle verhalen welke jullie geschreven hebben. Zag het soms levendig voor me. Een ervaring op zich en soms (heel soms) was ik een beetje jalours op de vrijheid die jullie hebben genoten op jullie reis. Geen gejaag en leven bij de dag. Het ga jullie goed in jullie nieuwe woonplaats. Dit kunnen ze jullie nooit meer afnemen.
    Groetjes uit Apeldoorn

• 13 Juli 2012 - 15:32

Tiny:

Heb laatst het hele verslag gelezen, fantastisch om mee te maken lijkt me.
    Heb ervan genoten, wat een uitdaging.
    Nu weer wennen thuis, wens jullie sterkte en hoop dat jullie nagnieten van de reis.
    Met vriendelijke groet,
    Tiny

• 13 Juli 2012 - 18:47

Guus Kim Saar:

hele mooie ervaring
    die pakken ze jullie niet meer af

nu lekker werken aan die vaste plek
    je familie plek installeren

byzonder verslag om te lezen was dit
    heerlijk, reizen :)

alle goeds vanuit Mill

• 14 Juli 2012 - 07:18

Luna:

Leuk !!!!

• 14 Juli 2012 - 11:04

Judith:

hallo judith zijn julie al
    ver huist of zijn julie nog onderweg
    de groeten van judith

• 15 Juli 2012 - 16:22

Anna En Wilma:

Welkom thuis lieve mensen.
    Fijn dat wij door het leen van de verslagen hebben mogen meegenieten van jullie mooie reis.
    Wensen wij jullie een mooie weken om te settelen in het nieuwe huis.
    Warme en lieve groeten van ons.

• 24 Juli 2012 - 09:46

Edwin:

Heb alles gevolgd, en er zaten zeer mooie verhalen bij, ik heb van jullie genoten via deze digitale snelweg. Ooit hoop ik dit ook te gaan doen. Bedankt. Gr Edwin

• 28 Juli 2012 - 11:01

Rosa En Gerda Smit:

Welkom thuis!!
    Wij hebben jullie website een beetje laat ontdekt, maar wat een fantastische verhalen, sferen en indrukken krijg je ervan. Een geweldig avontuur, ontzettend leuk dat jullie dat hebben gedaan.
    Je wordt er zelfs een beetje jaloers van....
    Ook fijn dat jullie gezond en wel weer een echte thuisplek hebben gevonden. Als jullie een beetje gesettled zijn komen wij graag een keertje langs!
    Liefs van Rosa en Gerda

• 08 Augustus 2012 - 21:16

Erik En Ineke Van Bronswijk:

We hebben genoten van jullie reis.

Laat het gaan zoals het gaat en het reisplan is ondergeschikt aan de weg die je gaat.

Heel veel geluk in jullie nieuwe huis.

Groet,

Ineke en Erik van Bronswijk ( Nijmegen)

Tags: Den Nul