Zoelmond tot Terschuur - Reisverslag uit Terschuur, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Zoelmond tot Terschuur - Reisverslag uit Terschuur, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Zoelmond tot Terschuur

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

19 Mei 2012 | Nederland, Terschuur

Woensdag 16 mei
We gaan weer verder vandaag. De afgelopen week zijn we niet echt hard opgeschoten maar als we vandaag de Lek over zijn kunnen we echt verder.
Het eerste stuk rijdt opa van Wely mee. (de opa van Melanie) T is 3 kwartier lopen naar de pont bij Beusichem. Daar treffen we Hans. Hij zet met de auto de wagen over en Quinta nemen we lopend mee. Ze vindt het inderdaad spannend om er op te gaan maar ze stapt er toch op. Beetje glibberen toch gaat t super. We dobberen naar de overkant, lemoen er weer aan en weer verder. Tjonge, die Lek was echt een opstakel.
We rijden nog een stuk dijk (met flinke tegenwind) en dan landinwaarts. Er stoppen 2 dames met de fiets. " Jullie zijn toch van de Weultjes?" Een van de dames blijkt de zus te zijn van Sjef uit Wernhout waar we weken geleden waren. En Sjef bracht ons ook voer in Sprundel. Niet te geloven he.
Het landschap is direct anders hier. Bos en akkers met veel sloten. Over een mooi landgoed bereiken we de weg naar Odijk. Omdat het water op is stoppen we bij een boer om water te vragen. Hij nodigt ons uit om daar te overnachten. Zo belanden we bij Kees en Liesbeth op een melkveebedrijf.
We helpen de koeien uit de wei halen en mogen kijken bij het melken.
Kilometerstand:20
Donderdag 17 mei
We vertrekken op tijd vandaag. T is lekker weer en er zijn veel fietsers vanwege Hemelvaartsdag.Veel bos hier en we rijden er dwars doorheen. Prachtig. Het lijkt wel alsof we bij Assel en HoogSoeren rijden. Via zandpaden en veel gespeur bereiken we de andere kant van het bos. Daar staat een dichte slagboom. Onderweg hebben verschillende mensen ons verzekerd dat we er door kunnen hier. Dat kan ook hoor maar Jacko moet wel eerst even de slagboom uit elkaar sleutelen ;)
Het volgende stuk hebben we toch nog een snufje Utrechtse Heuvelrug. Bij Austerlitz blijkt het hoogste punt te zijn. Daarna gaan we inderdaard naar beneden. Net buiten Woudenberg vinden we een plek op een manege/pensionstal.
We bestellen pizza die we bij de pipowagen laten bezorgen.
Kilometerstand:20
Vrijdag 18 mei
Het is in deze omgeving echt veel drukker dan in Zeeland ofzo. We rijden een stukje n-route (er is geen alternatief het eerste stuk) en veroorzaken direct enorme files. Bij een voerboer de Greef gaan we de weg af en ontmoeten daar de eigenaar, een bijzonder leuke man. Quinta krijgt water , een zak wortels en een krat appels en ondertussen vertelt de man honderduit. Geeft advies over voer en ook nog een alternatief op de route verder. Wat een mooi mens!
Via allerlei landweggetjes komen we aan het eind van de middag aan op camping t Nieuwe hof in Terschuur. Het land is enorm nat en drassig. Quinta moet nog even flink ploegen voor we op onze plek staan. We zijn van harte welkom en hebben heeeeeeel veel belangstelling. T blijft bijzonder dat we iets doen wat we zelf heel leuk vinden en dat er ook zoveel andere mensen helemaal blij van worden............
Kilometerstand: 18

Kilometer-tussen-stand : 620 (ongeveer-bij-benadering)

• 19 Mei 2012 - 17:57

Marja De Vries:

Wij zijn van de boerderij net naast camping nieuwhof. Gisteren vertelde je dat jullie uit Olst kwamen, dus was het niet zo moeilijk om jullie site te vinden. We vonden het heel erg jammer dat de overnachting bij ons niet doorging. Maar gelukkig kan ik nu toch jullie reisverhaal volgen. Ontzettend leuk dat jullie zoiets doen. We wensen jullie nog een fijne reis.

• 19 Mei 2012 - 20:15

Pa En Anneke :

Goed om weer even jullie verslag te lezen, het lijkt ons leuk om een keertje naar jullie toe te komen. Denken jullie mee wanneer die mogelijkheid er is?
    Nog een goed reis verder. Wij waren vandaag in koudum bij de Boomsma familie. De hartelijke groeten van velen.

• 20 Mei 2012 - 16:26

Klaas Plaatje:

Vandaag het adres van jullie site gekregen van je vader, meteen alles gelezen en gelijk bereafgunstig.
    Wij hebben net een reis door Spanje en Portugal achter de rug maar dat haalt het niet hierbij.
    Alleen al het uitzicht de hele dag over de kont van het paard inplaats van over een motorkap.......jullie zijn bevoorrechte mensen dat je dit kunt doen, blijf genieten.
    Ik blijf dit volgen en ik hoop dat je nog een geweldige reis hebt met goed weer.

• 20 Mei 2012 - 18:42

Guus Pluk:

nog steeds vol bewondering volg ik jullie reisverslag.
    het is een leuk stukje avontuur lezen iedere paar dagen.
    Heerlijk dat jullie jezelf en anderen hiermee gelukkig maken!
    Daar gaat het toch allemaal om in het leven, niet!?

ga zo door!

• 20 Mei 2012 - 20:33

Anna En Wilma:

Lieve "vrienden" van het Loo, wat een prachtige tocht maken jullie en wat is het genieten voor jullie hè, fijn hoor. En dan nu maar voorzichtig hopen dat Quinta geen hinder gaat krijgen van deze mooie zomerse dagen, maar jullie kennende zal dat wel goed komen........4hetleven, met warme groet!

• 26 Mei 2012 - 08:24

Ria En Mariette :

heel leuk om jullie te volgen, na dat we jullie tegen kwamen in Culumborg hebben wij Jef natuurlijk meteen een berichtje gestuurd en jullie krijgen nog de groetjes van hem en zijn vrouw. nog een hele goede reis verder.

Ria en Mariette (zus en schoonzus van Jef en Lien)

• 26 Mei 2012 - 11:26

Joyce:

Gefeliciteerd met jullie kleine meid! geniet ervan en ik hoop dat jullie morgen nog bij ons staan:) en anders zie ik jullie waarschijnlijk vanmiddag wel als ik de paardjes binnen haal! veel plezier vandaag aan het water;)