Natural Pipomanschap - Reisverslag uit Zoelmond, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Natural Pipomanschap - Reisverslag uit Zoelmond, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Natural Pipomanschap

Door: Jacko

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

15 Mei 2012 | Nederland, Zoelmond

Kenners zeggen:
Vroeger werkten de paarden voor de mensen,
nu werken mensen voor hun paarden.
Kenners zeggen:
Vroeger was alles veel minder gehaast,
nu is er meer stress en hebben mensen minder tijd voor elkaar.

Tijdens onze reis zien we dat de kenners best eens gelijk kunnen hebben;

Ons paard werkt, voor moderne begrippen, veel. Onderweg zien we in vele weiden paarden staan waarvan we vrijwel zeker weten dat ze meer 'vrije' tijd hebben dan ons Quinta.

Aan de linker zijkant van het schutbord (voorkant van de pipowagen) is een plek aan het slijten. De slijtage is ontstaan doordat we zeer regelmatig aanhangende medemensen hebben die met de rechterhand de kar vasthouden. Ze komen langs op een fiets, en reizen zo eventjes met ons mee. Op deze manier horen we de leukste lokale geschiedenissen en anekdotes.
"Daar verderop woont Wim van Jo van Klaas. Die had vroeger 8 belsen waarmee hij getrouwd was. Hij sliep altijd in de stal en met sinterklaas kochten de paarden cadeautjes voor hem"
Enzomeer..

Supergaaf om de tijd te hebben en zo relaxed met mensen in contact te komen!

Moderne leven snel? Ja! Rijd maar eens met je pipowagentje langs een willekeurig stukje snelweg. Wat een contrast!

Na een dag werken is er dan altijd weer die heerlijke rust, het soortoverschrijdende contact tussen mens en paard. We zijn gewoon een kuddetje. Ook Quinta vindt dit goed. Het is onze variant van het Natural horsemanship die wij voor de gelegenheid Natural pipomanship noemen.

De muziek komt van de Little Hawk fluit die we aan boord hebben.

Ons filmpje

• 15 Mei 2012 - 14:56

Falco En Paula:

Inderdaad, we moeten minder haasten
    en meer relaxen
    wat een mooi filmpje en leuke fotos
    groetjes

• 16 Mei 2012 - 05:54

Tiska:

Wat een prachtige foto!

• 16 Mei 2012 - 07:37

Dorien:

Wat een prachtige foto en leuke verhalen hebben jullie! Via het HeavyHorseForum werd ik erop gewezen, ik ben ook een pipowagenreis aan het voorbereiden en jullie site werkt als een nog grotere stimulans, gaaf hoor! Geniet ervan!