Jarige Dorien en het probleem met de paal. - Reisverslag uit Indijk, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Jarige Dorien en het probleem met de paal. - Reisverslag uit Indijk, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Jarige Dorien en het probleem met de paal.

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

31 Mei 2012 | Nederland, Indijk

Zaterdag 26 mei 2012
Dorien is jarig!! Vandaag wordt ze 8 jaar. De kar is versierd (ondertussen zijn we uitgerust met slingers en ballonnen) We hebben een lading slijmerige kadootjes voor Dorien waar ze heel blij mee is. Opa Hans en oma Maaike komen aan het eind van de ochtend met de taart. Als die op is gaan we naar het Drontermeer om te zwemmen. Dorien is gek op zwemmen! Oma Reiny komt later op de middag ook naar het strand. Het plan was om aan het eind van de dag een tochtje te maken met de huifkar en fjord van stal Sabee maar door het ongelukje van gister is dat niet mogelijk. In plaats daarvan houden we na het eten een mini 6-kamp met hindernissen en waterpistool. Lachen met fanatieke opa en oma’s :) Een leuke verjaardag!
Zondag 27 mei 1e pinksterdag
We ontruimen de kar helemaal want Jacko gaat vandaag als koetsier met onze wagen rijden. Door het ongelukje van gister, met de fjord en huifwagen , zou er een huifkar rit voor camping gasten niet door kunnen gaan. Dat zou jammer zijn voor die mensen en niet fijn voor het bedrijf van Bianca en Dennis. Tja, wij hebben een prima wagen om een gezelschap mee te vervoeren en kunnen ze zo uit de brand helpen. Ivm het gewicht ruimen we de wagen helemaal leeg. Nadat de kar leeggeruimd en gesopt is gaat Jacko samen met Wanda op tour. Het gezelschap bestaat uit 9 volwassenen waarvan de opa jarig is. Hij wordt 84. De opa is helemaal enthousiast dat zijn familie een tocht in zo’n wagen heeft geregeld. Uitgerekend een pipowagen ! Vroeger werkte hij voor de NCRV en heeft daar een reportage gemaakt over een man die door Nederland trok met paard en wagen. Om deze reportage te maken is hij toen 2 weken meegereden met die man. Geweldig was dat en nu op zijn 84e verjaardag maken ze een ritje in net zo’n soort wagen. Hoe bestaat het ;) Onderweg komt Jacko met zijn gezelschap nicht Marieke uit Brabant tegen, grappig. Jacko met een wagen vol onbekende. De rest van de middag (en avond) helpt Jacko met klussen bij de stal en gaan Joran, Dorien en ik zwemmen bij het meer. Naomi helpt met de stallen uitmesten en speelt met Elsa , het dochtertje van Bianca en Dennis.
Dennis is politieman en werkt met een politiehond. Hij geeft een demonstratie hoe de hond voorwerpen kan vinden die door criminelen worden weggegooid. Joran en Naomi krijgen een handschoen en een breekijzer waar ze hun sporen op achter laten. Dan haalt Dennis Storm (de hond) en die speurt tot hij het gevonden heeft. Storm is met pensioen maar kan het nog goed. Binnen no time vindt hij de handschoen en na wat meer speurwerk ook het breekijzer. Knap werk!
Maandag 28 mei 2e pinksterdag
Met een schone opgeruimde wagen vertrekken we rond de middag. t Viel eigenlijk nog reuze mee wat we allemaal bij ons hebben. We hebben super leuke dagen gehad en worden uitgenodigd op om de terug weg weer langs te komen. Via het Abbert/Revebos kunnen we naar de brug. Behalve dat dit een mooie route is , is het ook handig ivm de hoeveelheid vertrekkend vakantieverkeer dat over de dijk rijdt. Er loopt een mooi menpad door het bos maar halverwege is het pad wel erg begroeit dus gaan we over het fietspad verder. Het menpad is echt niet goed begaanbaar en terug gaan betekent heel veel kilometers om. Er is ons vertelt dat we hier door kunnen, er stond een bordje dat ruiters en menners zijn toegestaan ...dus... Aan het eind van het pad stuiten we op een serieus probleem; een rood/wit ijzeren paal, je kent ze wel. We kunnen niet verder ! De kar is 10 cm te breed om door de palen te kunnen, we kunnen niet achteruit en ook niet keren want het is te smal. What to do?!? Die paal rukt Quinta er natuurlijk met gemak uit maar dat vinden we niet zo netjes. Jacko belt de beheerders van het bos... geen gehoor; die zijn natuurlijk vrij op 2e pinksterdag. Ondertussen passeren er allemaal zeer behulpzame ouderen waarvan een aantal zelfs het slotje met een ijzerzaag te lijf gaat...haha. Helpt nix. Jacko belt de politie om te kijken of die een lopertje hebben en te melden dat we anders de paal een beetje gaan verbouwen zodat we er wel langs kunnen.Kunnen ze de eventuele schade op ons verhalen. Na enige tijd belt de politie terug dat ze niet helpen maar dat ze ook geen toestemming kunnen geven om de paal zelf te verwijderen. Mooie pad stelling. Jacko legt uit dat we hier dan over 6 weken nog staan en dat wild kamperen niet is toegestaan. Toch moeten we het zelf oplossen en morgen laten weten wat we hebben gedaan. Dankzij de ijzerzaag en de hamer ( & Jacko zijn brute meppen ) staan we 10 minuten later aan de andere kant van de paal. Hadden we achteraf beter gelijk kunnen doen, maar goed, wij wilden het op een eerlijke manier zonder schade oplossen. De rit gaat verder de brug bij het Drontermeer over waar het knettersdruk is met naar huis rijdend vakantieverkeer. Het lijkt wel een evacuatie. In Kampen gaan we de IJssel over. Mooie stad aan de rivier. Het plan was eigenlijk om naar Ens te rijden maar door het oponthoud bij de paal zijn we erg verlaat. Op Kampereiland is een camping waar we naar toe gaan. Op camping de Kattenwaard worden we met open armen ontvangen en gebruiken het halve kampeerveld als wei. Plek zat door de evacuatie :)
Kilometerstand: 18
Dinsdag 29 mei
Lange rit voor de boeg vandaag. De kilometers die we gister minder hebben gereden plakken we er vandaag bij aan. Van Kampereiland tot Creill waar we een adres hebben. De route loopt dwars door de NoordOostpolder. (de Nop in de volksmond) Wat een SAAIE omgeving zeg. Dit is nog saaier dan Noord-Beverland. Verschrikkelijk! Je rijdt 8 kilometer rechtdoor waarna je eindelijk een keer mag afslaan en dan rijdt je gerust weer 6 kilometer rechtdoor naar links. Er is niets te zien dan tractoren & vrachtverkeer die zo nu en dan voorbij denderen en eindeloze kavels akkerland. En dat vijfentwintig kilometer lang. Gaaaaap ...Gelukkig ontmoeten we af en toe een enthousiaste nop-per als afwisseling. In Zeeland vertelde boeren ons over de boeren die na de watersnoodramp in 1953 een plek kregen toegewezen in de Nop, een van deze boeren spreken we.
Ondanks dat wint deze polder met vlag en wimpel de saaiheidsprijs !!!
Tegen zessen komen we aan bij Pluspunt een activiteitenboerderij alias gezinshuis aan de Wrakkenweg in Creill. Aan de weg staat al een ontvangstcomite klaar. Niet alleen Quinta is vandaag blij dat we er zijn !
Kilometerstand: 30
Woensdag 30 mei
Nog een klein stukje Nop te gaan... 5 km rechtdoor en dan zijn we in Friesland. Via Lemmer komen we Friesland in. Direct een haven, boten, bruggen en Friese paarden. Zo’n 4 km buiten Lemmer houden we pauze. Onze “overburen” komen gelijk kijken en brengen water ,appel, koffie en ijsjes. De route loopt verder langs Eesterga, Spannenburg en Woudsend. Om 6 uur rijden we camping de Wetterspetter op in Indijk bij Ytsje en Albert. 4 jaar geleden heeft Joran op deze camping leren lopen en hebben we een toffe vakantie gehad hier. Leuk om Ytsje en Albert weer te zien.
Kilometerstand:28
Donderdag 31 mei
Het tikken van de regen op het dak wekt ons vanmorgen... en dat blijft de hele dag zo. We zouden gaan zeilen met opa en oma maar vanwege de aanhoudende wetterspetters schuiven we dat een daggie op.

• 31 Mei 2012 - 15:19

Opa Theo En Oma Anne:

Hoi Dorien, we zien dat je een heerlijke taart hebt gekregen voor je verjaardag. Nog van harte gefeliciteerd me je verjaardag. Veel plezier in Friesland met elkaar!

• 01 Juni 2012 - 19:07

Anna En Wilma:

Dag lieve mensen, wat een mooi verhaal en Dorien wat zie je er stralend uit. Je moeder natuurlijk ook maar ja....die krijgt later nog weleens een vriendelijke knipoog.
    Het moet iedere dag een feest zijn om tijdelijk zo te mogen leven en te genieten van en met elkaar. Hou dat nog even vol het mooie weer is al aonderweg en dan maar hopen dat het voor Quinty trek en draagbaar zal blijven. "Je kunt geluk alleen vermenigvuldigen door het te delen". En dat doen jullie met veel plezier. Lieve groet en een knuf van de caveliers Femke en Fleur.

• 04 Juni 2012 - 15:11

Laura:

Hey.... Thanks voor je smsje Judith. Super om te lezen dat het jullie zo goed gaat... Enne.. natuurlijk ook nog gefeliciteerd met Dorien.. 8 jaar alweer!! Liefs Laura

• 04 Juni 2012 - 19:30

Marieke S:

Hey Allen!
    Leuk om jullie verhalen te lezen met zomerse foto's! Helaas is daar nu weinig meer van te zien.:( Erg grappig om Jacko tegen te komen op een plek waarvan je niet zou zeggen dat je elkaar zou treffen! haha.
    Goede reis nog! Ik blijf jullie volgen!

• 05 Juni 2012 - 17:45

Jannette Ozinga:

Wij zijn behoorlijk onder de indruk van jullie prachtige avontuur en wensen jullie nog een fantastische tijd met jullie lieve kinderen en de prachtige, lieve krachtpatser Quinta! groetjes van Marit, Nora, Lara en Jannette (de "overburen" van 30 mei, vlakbij Lemmer.)

• 14 Juni 2012 - 12:24

Joyce:

jee wat een paal joh!! haha en lekker he de gemeente ach ja jullie zijn er door gekomen
    ik lees nog vol aandacht mee hoor! hoop jullie gauw weer een keer te zien!! knuffel voor iedereen uit dronten