De rijdende school - Reisverslag uit Wenum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu De rijdende school - Reisverslag uit Wenum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

De rijdende school

Door: deweultjes

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

23 Maart 2012 | Nederland, Wenum

Vrijdag 23 maart

De rit van vandaag ging van Oene langs de wetering en het kanaal naar Wenum. We vertrokken op tijd en het was wederom fantastisch lekker weer. Overal zie je het begin van de lente; lammetjes, bomen die uitlopen, bloesem... Prachtig! We krijgen al een aardig ritme te pakken (Quinta ook) Als we even op weg zijn start de school :). De meiden gaan in de kar aan het werk, om de beurt. Het werken in de rijdende pipowagen gaat super. Binnen doen ze taal en rekenen. Op de bok oefenen we de tafels in het ritme van de stappen van Quinta, leren we verkeersborden en tijdens de middagstop maken de meiden kunst door met blaadjes en bloemen te kleuren op papier.
Vandaag overnachten we in Wenum. Morgen op weg naar Ugchelen. Dat is best een lastige rit - vooral voor onze mede weggebruikers - omdat de route dwars door de stad gaat. Om zo min mogelijk overlast te bezorgen vertrekken we vroeg.
Kilometerstand van vandaag: 15 km

• 24 Maart 2012 - 06:48

Christian Paape:

Judith en Jacco,
    Ik lees net het stuk in de stentor. Geweldig idee, ik ga jullie zeker volgen de aankomende tijd. Ik lees dat je vandaag via wenum naar ugchelen gaat.
    Mocht je voor 14.00 langs orden komen. Kom dan gerust langs voor een bakje koffie of thee. Ik woon nog steeds aan de van miereveltstraat 20 bij vlak bij het oude huis van Henrike van Unen.

Goede veilige en gezegende reis gewenst

chris

• 24 Maart 2012 - 07:13

Anna En Wilma:

Lieve allemaal,
    Wat ontzettend fijn dat jullie nu lekker een half jaar wegkunnen.
    Heel veel pieselier en tot een volgend schrijfmoment.

Lieve groeten,
    Anna en Wilma

• 24 Maart 2012 - 07:51

Tamara & Briljant:

Wat geweldig dat jullie eindelijk jullie reis kunnen maken!
    Ik kwam het net in de krant tegen.

Echt heel veel succes!

• 24 Maart 2012 - 11:03

Emma:

Hoi Dorien,

Wat leuk dat jullie nu echt op reis zijn! En leuk dat we kunnen volgen waar jullie zijn. Bedankt nog voor je mooie kaart!

Groetjes,
    Emma

• 24 Maart 2012 - 16:54

Willem Van De Steeg:

Hartstkke leuk dat jullie nu op weg zijn en dan meteen via het mooie Ugchelen.
    We gaan jullie zeker volgen op jullie spannende reis. Heel veel plezier!!

• 24 Maart 2012 - 18:59

Gerard En Yolanda:

Wat leuk dat jullie droom nu uitkomt.Doe de kids ook de groeten.Heel veel succes.We zullen jullie volgen.
    Groeten ons.

• 25 Maart 2012 - 12:41

Linda Van Der Heijde:

Hallo fam. Boomsma,

Ook ik heb het artikel in de Stentor zien staan. Wat leuk te zien, dat jullie wens uitkomt en lekker gaan rondreizen! Zeker met dit mooie weer moet het helemaal goedkomen. Wat is jullie wagen mooi geworden. En de kinderen groot! Wij wensen jullie een goede reis! En wij gaan jullie ook zeker volgen. Veel liefs,
    Hugo, Linda, Amber en Bram

• 25 Maart 2012 - 16:51

Martina Derksen:

Met veel plezier jullie plannen gelezen.
    Wat een ondeneming , dat gaat zeker lukken. Heel veel plezier en we blijven het volgen.
    goede reis,
    Martina.

• 25 Maart 2012 - 19:45

Ome Cees:

Wel, wel wat een belevenissen! Via wel ingelichte bronnen hoorden we van jullie reisplannen en andere ondernemingen. We gaan dat vanuit Genderen nauwkeurig volgen. Veel plezier en vooral mooi weer.

Ome Cees van tante Wilma

• 26 Maart 2012 - 19:03

Guus Pluk:

Helaas komt de Stentor niet bij ons in de bus, maar ik volg jullie toch wel via deze site. nog steeds vind ik het fantastisch wat jullie doen. Ik zou zelf bijna een onderwijsbevoegdheid gaan halen om te kunnen reizen met kinderen ;)

Wat zit het weer jullie ontzettend mee.
    Doe jullie ding! geniet!

• 27 Maart 2012 - 06:56

Ha Jacko!:

Als je toch dwars door de stad moet kunnen jullie natuurlijk ook evan langs school lopen toch?????
    Heel veel plezier met zijn allen!

groetjes Winny

• 01 April 2012 - 18:34

Marco:

jacko ik zoek contact moet eigelijk dinsdag naar vaasseb

• 02 April 2012 - 16:27

Lamert En Cis:

Hallo
    goeie reis wij zagen jullie gisteren op de dijk

groetjes Lamert Cis
    Well