Van Wenum tot Bennekom - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Van Wenum tot Bennekom - Reisverslag uit Bennekom, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Van Wenum tot Bennekom

Door: deweultjes

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

28 Maart 2012 | Nederland, Bennekom

Zaterdag 24 maart

Vooraan in de file :)

Al vroeg vanmorgen komen er smsjes binnen: we staan vandaag in de krant. Het is een leuk artikel geworden. Wel 3/4 pagina met 2 fotos in de zaterdagkrant. Leuk!
We vertrekken aan het eind van de ochtend richting Ugchelen. We staan een groot deel van de weg vooraan in de file. De drukte valt mee onderweg en we krijgen veel leuke reacties op het krantenartikel. Mooie samenloop: op de dag dat we in Apeldoorn zijn staat het in de krant.
Het is niet zo’n lange rit vandaag, 10 km. De komende 2 dagen blijven we, bij Noffels, op de Sprengenhoeve in Ugchelen.

Maandag 25 maart

Na een heel gezellig weekend op de Sprengenhoeve, met flink wat aanloop, zetten we een uitgeruste Quinta voor de wagen. De tocht van vandaag gaat heuvel op. Bijna direct begint de klim van Ugchelen naar Hoenderlo. Het grootste gedeelte lopen we met Quinta mee zodat het minder zwaar is voor haar. Toch moet ze er flink aan trekken vanmorgen. Aan het begin van de middag zijn we in Hoenderlo en gaan daar Park de Hoge Veluwe in. We spannen Quinta uit en houden een hele lange middagpauze. Daarna steken we het park dwars door en komen er in Otterlo weer uit. Eind van de middag zijn we op onze bestemming... Stal Hazeleger te Otterlo. ( een hele leuke plek met prachtige shirepaarden en gastvrije mensen : zie www.trouwkoetsen.com)
Na een fantastische mooi dag staat de kilometerstand vandaag op 20 km. Morgen op naar Ede-Wageningen.

Dinsdag 26 maart

Vandaag ging de rit van Otterlo naar Bennekom. Voor het eerst zonder overnachtingsadres op pad in een onbekende omgeving. Het echte werk :)
Voor de middag rijden we door een bosrijke omgeving en toch weer heuvel op. Hoezo vlak in Nederland !? Vlak voor Ede houden we de middagstop. Het stuk door Ede en Bennekom is druk. Stoplichten, verkeer en een heleboel loeiende sirenes. Quinta kijkt nergens van op, wat een kanjer! We proberen buiten Bennekom een overnachtingsplek te vinden. Dat lukt gelukkig heel snel. Bij een boerderij vragen we de weg naar een camping en worden uitgenodigd om daar te komen staan. Leuk, een spontaan adres. Het is een grote boerderij ( de Boerderie in de volksmond) waar allerlei mensen wonen - ik geloof wel al met al een man of 18 , een soort woongemeenschap. Quinta is blij dat we er zijn na een warme wandeling van ongeveer 18 km.
We worden met koffie ontvangen en hebben leuke ontmoetingen. Bijzonder hoor om op zo'n leuke plek te belanden !
Als we s avonds na het eten lekker voor de wagen zitten komt er een collectant van de Zoa aan de deur van de pipowagen. Geweldig toch.
Aan het eind van de avond besluiten we hier een extra dag te blijven.

Woensdag 27 maart

T is erg mistig vanmorgen dus t komt goed uit dat we een dagje blijven. Met mist op pad met de wagen lijkt niet zo'n goed idee.

De kinderen zijn nu buttons aan het maken met Lies een buurvrouw van hier.

Route voor de komende dagen:
Lienden-Zoelmond-Neerijnen- Genderen (nog een plekje in de tuin vrij Oom Cees?)

• 28 Maart 2012 - 10:50

Anneke:

Wat ontzettend leuk om jullie zo te kunnen volgen en dat het allemaal zo goed gaat! Heerlijk weer erbij... Top hoor. Liefs, An

• 28 Maart 2012 - 11:41

Ina:

Hoi! Het lijkt wel alsof er elke dag ergens 'een eerste keer' van is! :-) Wat kunnen we zo heerlijk met jullie meegenieten! Fijn dat je zo trouw het blog bijhoudt! Lieve grtjs, Ina

• 28 Maart 2012 - 14:39

Oosje:

Leuk om jullie zo te kunnen volgen.

• 28 Maart 2012 - 17:41

Piet,Tess & Juultje:

Wat ontzettend gaaf om jullie zo te volgen, het is net alsof we er een beetje bij zijn!! En wat een geweldig weer hebben jullie erbij, geniet ervan!

Liefs vanuit Deventer

• 28 Maart 2012 - 21:24

Linda Van Der Heijde:

Hoi!
    Wat heerlijk, zulke enthousiaste mensen om je heen! Goede reis morgen!
    Groetjes,
    Hugo, Linda, Amber en Bram

• 29 Maart 2012 - 13:32

Jaap:

Geweldig!!! jullie zijn op weg! Prachtige foto's en verhalen...nu al. Wat is Holland toch mooi. En jullie hebben en nemen alle tijd om daarvan te genieten. Leuk dat we jullie zo kunnen volgen! Groetjes Jaap en Urmi

• 29 Maart 2012 - 13:39

Ton De Graaf:

Dag Jacko en andere wereld reizigers
    Vandaag (donderdag) hardwerkend op het ROC! In de koffie kamer uitgebreid met Jaap gesproken over jouw jullie actie. Iedereen toch min of meer vol bewondering. Toen uit mijn portomonaie jou briefje geplukt met het adres waar jij/jullie te volgen zijn. Tot nu toe leuke impressie op internet. In verloren momenten zal ik regelmatig op zoek gaan naar jullie. In iedergeval allen veel reisplezier toegewenst en een behouden terukkomst
    gret Ton

• 29 Maart 2012 - 19:59

Jonne:

Hoi,

Wat een leuke verhalen! Joran, heb je al leuke en spannende dingen meegemaakt? Ik lees dat jullie van Zoelmond naar Neerijnen reizen. Wanneer komen jullie daar langs, zondag toevallig? Reizen jullie ook door Geldermalsen, Meteren/Est? Misschien vang ik dan nog een glimp van jullie op!

Groetjes,
    Jonne

• 30 Maart 2012 - 08:07

Lies Ridderikhoff:

Hallo Weultjes.
    Vorig jaar heb ik al via Willem Janssen met jullie avontuur meegeleeft en vind het helemaal super. Heb zelf ook paarden en dit is ook altijd al een droom geweest. Van de week jullie stukje in de krant gezien en herkende het meteen. Ik wens jullie prachtige maanden en volgens mij geven jullie aan jezelf en aan je kinderen het prachtigste geschenk van de wereld met dit avontuur. Warme groeten van Lies!

• 08 April 2012 - 08:59

Mirjam Van Der Plas:

Hoi Judith en Jacko,

Wij lezen net dat jullie in Bennekom waren, dicht bij ons! Wat jammer dat we jullie gemist hebben, want wat een leuke reis maken jullie. Ik had jullie graag even gezien met kinderen, paard en pipowagen.
    Een hele leuke tijd met z'n allen, en wij blijven jullie volgen!

Hartelijke groet,
    Mirjam van der Plas