Ameland deel 2 - Reisverslag uit Hollum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Ameland deel 2 - Reisverslag uit Hollum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Ameland deel 2

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

19 Juni 2012 | Nederland, Hollum

Morgen zijn we 13 weken onderweg. Deze blog heeft ondertussen 40.000 pageviews ! Ongelofelijk veel vind ik dat. Tof dat jullie meeleven/lezen met onze reis. Bedankt !

Goed, nu verder tot de orde van de dag... :)
We zijn sinds vorige week vrijdagochtend op Ameland. Het overvaren ging makkelijk en zodra we op t eiland aankwamen hebben we gelijk Quinta voor de wagen gezet. Harde wind en regen maar dat hindert ons nix; we zijn hier! T is gelukt!

De dagen erna vermaken we ons super. We hebben gekeken bij de paardenreddingsboot, de vuurtoren beklommen en 2 fantastische strandritten gemaakt met de marathonwagen die we van hier mogen lenen. Ik mocht mee met Ingrid een ritje maken met een 4-span Shetlanders. Gaaf ! Zondag kijken we op de filmset van PennyShadow, die hier is opgebouwd bij de Lange Dunen. Naomi helpt Sieds bij de prijsuitreiking en als klap op de vuurpijl maken de meiden samen met Jildou en Jacko een strandrit van 3 uur. Quinta is daarbij en Maaike ;1 van de paarden die Shadow speelt in de Penny Shadow Film. Wat een droom voor de meiden !!! Een strandrit op het paard uit je favoriete film.... Overtreffend fantastisch !

Maandag rijden we met de wagen naar de vuurtoren. Samen met Jannet van persbureau Ameland en Jildou. Daar maken we DE foto; pipowagen met vuurtoren op de achtergrond.
Het symbool van onze Ameland-expeditie.

Om de beurt wordt er gelogeerd bij Karel en Gertrude en het is erg gezellig met elkaar.
Strandjutten, schelpen zoeken, borrelen; vrolijke boel :)
Sieds en Ingrid willen ons helpen terug te komen aan wal op 27 juni. We kunnen dus langer blijven. Dinsdagmiddag zwaaien we Karel & Gertrude uit. Daarna gaan we naar het strand. Mooi weer , lekker spelen in het water. Zo lijkt het wel zomervakantie.

Jacko gaat hier bij de Lange Dunen wat helpen met klussen. De eerste klus is wat pony's bekappen en dat doet hij s avonds.

De meiden beginnen vandaag zelf over schoolwerk. We hadden afgesproken dat ze op Ameland geen schoolwerk hoeven doen omdat we er kort zouden zijn en er zoveel te beleven is. Nu we langer blijven stellen ze zelf voor om toch morgen weer aan het werk te gaan. Bijzonder en leuk!

• 19 Juni 2012 - 20:31

Karel:

Erg leuk gehad op Ameland.
    Leuke gesprekken en veel gelachen.
    Veel plezier nog.

• 20 Juni 2012 - 09:41

Opa Theo/oma Anneke:

Ziet er goed uit daar op Ameland, ook een leuk filmpje van Quinta!
    Nog veel plezier daar met elkaar.

groetjes ook van Hannah

• 20 Juni 2012 - 14:38

De Superbeesten:

hoi Dorien,
    Wauh wat super dat je op de set van pennyshadow bent. Chelsi en Ayla hebben allebei de film gezien.
    Rens vroeg zich af of pageviews betekent dat er zoveel mensen jullie verhalen lezen.
    Wij gaan overmorgen op schoolreisje naar een watergebied met moerassen.
    Nog veel plezier op Ameland.
    groetjes,
    Willy en alle Superbeesten

• 20 Juni 2012 - 21:13

Piet, Tess En Jul:

Hoi Allemaal,
    wat is het toch leuk om jullie verhalen te lezen en de foto's te zien. Echt super!
    Geniet ervan!

• 25 Juni 2012 - 08:53

In 't Ankertjes:

Het blijft leuk om de verhalen te lezen. Quinta ziet er nog steeds goed uit na al die kilometers, en "Quinta blij" is wel een grappig filmpje zeg. En hé, zien we dat goed: is ons vlaggetje helemaal meegereisd naar Ameland? Dat vinden we echt heel leuk zeg!
    We wensen jullie nog veel plezier in Ameland. O ja, Joran; Willem wil weten of je zijn MF-pet nog hebt? Groetjes van ons allemaal!