Pake Theo en het wad - Reisverslag uit Hollum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu Pake Theo en het wad - Reisverslag uit Hollum, Nederland van Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran Boomsma - WaarBenJij.nu

Pake Theo en het wad

Door: Judith

Blijf op de hoogte en volg Jacko, Judith, Naomi, Dorien en Joran

17 Juni 2012 | Nederland, Hollum

Woensdag 13 juni
Opa Theo is er vandaag. We gaan bij Ilse langs, ruimen poep en rijden paardje. Het is heerlijk weer tegen de verwachtingen in. Als Ilse aan het werk moet, gaan wij naar het wad bij de Zwarte Haan. Het is daar zooooo wijds , overal om je heen is lucht, wad en water. Het lijkt wel alsof de wereld hier rond loopt. Zo mooi!
Als Joran zijn laars blijft staan en hij zonder verder loopt, is de lol er voor hem af. Op zijn sok glibbert hij alle kanten op. Ineens vindt hij het wad niet meer zo leuk.
We hangen nog een tijdje rond bij een fort van aangespoelde rommel. Pake Theo , we oefenen met ons Fries, gaat na het avondeten weg.
Het is een top dag met lekker weer en super gezellig!!!
Na haar werk komt Ilse nog “even” een afscheidsborrel drinken... ;)

Donderdag 14 juni
Om vast wat dichter bij Holwerd te zijn, gaan we vandaag naar Zeedykstertour. We hadden nog prima langer kunnen blijven in st.Annaparochie. Van tevoren had ik het idee dat we deze week moesten opvullen tijdens het wachten op de overtocht. Dat klopte echt niet. Van wachten is absoluut geen sprake geweest. De tijd vloog om. Het waren super leuke dagen met Ilse bij Sygfried en Yvonne. Eigenlijk hadden we nog zullen kanoen en rijden in de 2cv... Weer een plek om nog es terug te komen!
Onderweg en bij Zeedykstertour worden er fotos gemaakt voor de krant in Friesland. Daar komt binnenkort een stukje over ons in.
Bij de Zeedykstertour houden we koffiepauze en kleppen we weer even bij.
Aan het eind van de dag komen we op de camping in Holwerd. Morgen varen we over :) !!
Kilometerstand: 20

• 17 Juni 2012 - 19:01

Willy:

Hallo Dorien,
    We hebben met de klas op het digibord je laatste avonturen gelezen en de foto's bekeken. We vroegen ons af hoe het nu met Quinta is. Volgens Chelsi weet haar opa op Ameland dan wel wat je moet doen.
    Groetjes van alle Superbeesten